Taste lab

Food Innovation House tilbyder som konsulentenhed at støtte fødevarevirksomheder med forbrugerdrevet fødevareudvikling.

Vi vil gerne hjælpe jeres virksomhed til at undgå den høje fejllancerings risiko der ligger i fødevarebranchen, som Nielsen* har dokumenteret at 76% af fødevare er taget af hylderne igen indenfor 52 uger.  Food Innovation House kan hjælpe med at sikre eller øge jeres fokus på enten forbrugerdrevet fødevareudvikling.

Vi kan specielt støtte op om smagstest, koncepttest, kategoritest samt workshops og observationstudier.

At arbejde forbrugerdrevet skaber værdi for jeres produkter ved at:

  • Kender og sikre forbrugernes behov og ønsker til produkter.
  • Skabe indsigt i konkurrenter og kategorien som giver en sikkerhed for, hvordan produktet skal positioners på markedet.
  • Danne grundlag for ”go to market” strategi, og de ord der skal vægtes i salgskommunikationen.
  • Forbedre produkters egenskaber så forbrugeren har højere tilfredsstillelse både på relancering og ny-lancering af produkter.
  • Få indsigt i ”bedst i test” i forhold til andre produkter.
  • Forstå hvordan emballage og image påvirker – som spiller en rolle forbrugernes købsintention, og hvordan salget kan forbedres på den baggrund.

Food Innovation House kommer gerne med indspark til hvordan I skal sætte forbrugerdrevnet i fokus hos jer. Samtidigt hjælper vi gerne med at løse en konkret problemstilling.

Lige nu har vi et godt tilbud på smagstest. Læs mere her.

 

*NIELSEN BREAKTHROUGH INNOVATION REPORT, EUROPEAN EDITION – SEPTEMBER 2014