TasteLab

Food Innovation House tilbyder som konsulentenhed at støtte fødevarevirksomheder med forbrugerdrevet fødevareudvikling.

Vi vil gerne hjælpe jeres virksomhed til at minimere den høje lancerings risiko i fødevarebranchen, hvor 76% af de lancerede fødevarer er taget af hylderne igen indenfor de første 52 uger (Nielsen, 2014).  Food Innovation House kan hjælpe med at sikre eller øge jeres fokus på den forbrugerdrevne fødevareudvikling.

Vi kan specielt støtte op om smagstest, koncepttest, kategoritest samt workshops og observationstudier.

At arbejde forbrugerdrevet skaber værdi for jeres produkter ved at:

  • Skabe kendskab til og sikre opfyldelse af forbrugernes behov og ønsker til produktet.
  • Gøre jer afklaret med, at indkøb af nye produktionsmaskiner vil skabe indtægt, fordi forbrugeren er klar til, at modtage det nye produkt.
  • Give indsigt i konkurrenterne og kategorien og dermed klarlægge hvordan produktet skal positioneres på markedet.
  • Danne grundlag for ”go to market” strategi, og de ord der skal vægtes i salgskommunikationen.
  • Forbedre produktets egenskaber så forbrugeren har højere tilfredsstillelse- både ved relancering og ny-lancering.
  • Få indsigt i ”bedst i test” i forhold til konkurrerende produkter.
  • Forstå hvordan emballage og image påvirker forbrugerens købsintention, og hvordan salget kan forbedres på denne baggrund.

Food Innovation House kommer gerne med input og idéer til hvordan I skal sætte forbrugerdrevet udvikling i fokus hos jer. Samtidig hjælper vi gerne med at løse en konkret problemstilling.

*NIELSEN BREAKTHROUGH INNOVATION REPORT, EUROPEAN EDITION – SEPTEMBER 2014