Profilering

Hvordan er jeres produktprofil?

Hos Food Innovation House kan du få gennemført en sensorisk profilanalyse, der objektivt beskriver dine produkter via et eksternt trænet panel.

Har I brug for en præcis beskrivelse af egne og/eller markedsprodukter, er profilen den oplagte analyse. En profilering giver en detaljeret forståelse af ligheder og forskelle mellem produkternes egenskaber.

Med det trænede panel kan du få en beskrivelse og analyse produkters egenskaber ved brug af menneskets sanser. Det trænede panel beskriver objektivt udseende, duft, mundfornemmelse, konsistens og smag.

 

Vi kigger specifikt på jeres produkter og træner smagsdommerne til netop jeres type produkter og derudfra giver det trænede panel en profil af jeres produkter. Som I kan benytte i jeres udvikling, tilretning eller andre stadier I sidder i med produkterne.

 

Undersøgelsesværktøj: Hvordan ligger produktet på forskellige egenskaber? Og hvordan ligger produktets egenskaber i forhold til markedsprodukter?

Validering: Er profilen optimal til formålet? Er der behov for videreudvikling?

Optimering: Testen dokumenterer, hvordan et trænet panel objektivt placerer jeres produkt i en profil.

Salgsmateriale: Produkt X har en lys farve, er cremet i mundfornemmelse, smagen er friskere og mere naturlig end markedsprodukterne.

 

Fødevareudvikling foregår ofte i et agilt miljø, hvor der arbejdes hurtigt i de forskellige udviklingsprocesser. Det kan derfor være svært at afse tid til at prioritere store tests undervejs. For at sikre at de stærke indsigter opsamles, så koncept og produkt bliver en succes, tilbyder vi at gennemføre de relevante tests, som nemt tilpasses udviklingsprocessen.

Hent en PDF brochure her: TasteLab_Profilering